martes, 29 de abril de 2014

Foto Obreros Empire State
Empire State:el més alt de Nova York és una torre d'oficines de 102 plantes a la ciutat de Nova York.Va ser construït entre 1929 i 1931, durant la Gran Depressió. D'estil art déco, va ser dissenyat per l'estudi d'arquitectes Shreve, Lamb and Hermon.Gràcies al baix preu de la mà d'obra durant la Gran Depressió, la seva construcció es va dur a terme en tan sols 410 dies, on 3.400 obrers van treballar-hi alhora.

Aquest edifici, des del seu origen ja va ser protagonista d'un dels més grans films de Hollywood, "King Kong".
Actualment es pot pujar a l'observatori situat a la planta 86, des del qual hi ha unes vistes sorprenents de tot Manhattan.

lunes, 28 de abril de 2014

Nova York és la ciutat més poblada de l'estat de Nova York, als Estats Units d'Amèrica. És el centre de l'àrea metropolitana de Nova York, la qual està entre les aglomeracions urbanes més grans del món.

El turisme és una de les principals activitats econòmiques de la ciutat: per Nova York passen 40 milions de turistes.
Entre les principals destinacions s'hi troben l'edifici Empire State, l'Ellis Island, les produccions teatrals de Broadway, museus tals com el Metropolità d'Art, el Central Park, el Rockefeller Center, Times Square, el Zoològic del Bronx i el Jardí botànic. 
El transport públic és el principal mitjà de transports a Nova York.
El metro de Nova York és el sistema de metro més gran del món segons la longitud total de les seves vie.